Torna l'Olotx2
02/02/2016
l 26 al 28 de febrer, a Olot es tornarà a viure el doble. La 4a edició de l’Olotx2 ofereix estades gratuïtes i descomptes en àpats, compres i activitats, que des d’avui es poden consultar a www.olotx2.cat. Una de les novetats d’aquest any és que l’Olotx2 disposarà d’un estudi d’impacte propi de l’esdeveniment que, al 2015, va generar 352.000 euros.
La 4a edició de l’Olotx2 començarà el proper divendres 26 de febrer i s’allargarà fins al diumenge 28. Durant tres dies, s’ofereixen estades i places de restaurant que permeten gaudir dues persones al preu d’una. Tot i que una part important dels establiments participants són d’Olot, cada vegada hi ha més presència d’altres allotjaments, bars i restaurants de la resta de municipis de la comarca. 37 allotjaments, 40 bars i restaurants i una seixantena de comerços participen de l’Olotx2, amb estades gratuïtes, descomptes en àpats i compres i activitats. A la presentació que ha tingut lloc aquesta tarda al restaurant La Perla d’Olot, el regidor de Promoció Econòmica, Estanis Vayreda, ha explicat que “és una aposta que va començar inicialment Olot, però que cada vegada té un abast més comarcal. Estenem Olot i la Garrotxa des d’un punt turístic com un tot i, per tant, cada vegada són més els establiments i les activitats de la resta de la comarca que se sumen a aquesta iniciativa”.
Visites guiades als museus d’Olot, passejades en burro i trenet i rutes en bicicleta són algunes de les propostes de lleure de l’Olotx2, que també comptarà amb una oferta musical. El Mini (el festival de música de butxaca) organitzarà concerts a 8 punts del centre de la ciutat: la plaça del Carme, la plaça del Conill, la plaça del Teatre, la plaça Mercat, al pati de l’antic Hospital, les escales de Sant Esteve, el carrer de Sant Ferriol i la Plaça Major. En aquest últim espai, el diumenge 28 de febrer a les 12h del migdia tindrà lloc Lax’n’xics, un concert gratuït perquè els més petits, juntament amb els seus pares, puguin gaudir de les cançons del grup que aquest 2016 compleix 30 anys dalt dels escenaris. Durant el cap de setmana de l’Olotx2 també es podran comprar 2 entrades al preu d’1 per al concert de Las Migas que s’ha programat per al dissabte 5 de març a les 22.30h a la Sala El Torín d’Olot. L’alcalde, Josep M. Corominas, ha remarcat “la bona resposta que té aquesta campanya, de la qual participa la iniciativa pública i la privada per oferir una oferta de gran qualitat”. Corominas ha animat “tothom perquè vingui a Olot a visitar els paratges, gaudir de l’entorn i tranquil·litat, participar d’activitats, del comerç i de l’ambient que tindrem”.
Amb motiu de l’Olotx2, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa organitza el concurs “Ho viuràs el doble”. Amb l’objectiu de reforçar la imatge de la campanya de descomptes, el concurs es dirigeix als bessons univitalins (idèntics) no residents a la comarca. Per participar-hi, cal que enregistrin un vídeo en què expliqui perquè voldrien conèixer Olot o, en cas de conèixer la ciutat, què és el que més els agrada. L’enregistrament, que no pot tenir més de 30 segons de durada, s’ha de fer arribar al correu electrònic turisme@olot.cat des d’aquest d’avui i fins al 18 de febrer. El dia 19 de febrer es farà públic el nom dels guanyadors mitjançant la pàgina de Turisme Olot a Facebook. El gerent de l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa, David Coloma ha explicat que “en total, es premiaran 10 parelles de bessons i als seus acompanyants amb una nit d’hotel en règim d’allotjament i esmorzar i 1 sopar coincidint amb el cap de setmana de l’Olotx2”. Les bases del concurs es poden consultar a www.olotx2.cat. Segons Coloma, “tant pel contingut de l’Olotx2 com també perquè s’adreça a un turisme familiar, un dels eixos del turisme de la ciutat d’Olot i la comarca, hem cregut que aquesta és una bona manera de donar difusió i visualitzar aquesta acció”.
L’Associació de Comerciants d’Olot, l’Associació de Placers del Mercat d’Olot, l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa i Turisme Garrotxa participen amb l’Ajuntament d’Olot en fer possible aquesta campanya, que aquest any comptarà amb un estudi d’impacte econòmic propi. Estanis Vayrda ha detallat que “aquest any, incorporem un software que ja funciona a altres ciutats i que, a través d’enquestes i altres paràmetres per conèixer amb més exactitud l’impacte de l’esdeveniment”. El resultat de 400 enquestes a participants (per conèixer la seva procedència, saber si pernocten o no a la ciutat i la despesa que realitzen) es complementarà amb les dades del recompte de persones que assisteixen als actes i el seguiment mediàtic a través del web i xarxes socials per calcular el retorn de l’Olotx2 a la ciutat i la comarca.
Segons dades calculades a partir de les despeses generades en allotjament, restauració, comerç i participació a les diferents activitats programades, l’Olotx2 va tenir l’any passat un impacte mínim de 352.000 euros. Cada euro que el sector públic va invertir a la campanya de 2015, va suposar una inversió d’11 euros als sectors participants. A la 3a edició de l’Olotx2, 975 persones van fer estada als hotels, pensions, cases de turisme rural o apartaments de la comarca i més de 9.800 persones van menjar en els establiments participants (alguns restaurants van superar els 700 àpats servits durant el cap de setmana). La pàgina web de l’esdeveniment (www.olotx2.cat) va registrar l’any passat 22.000 visites, amb un 60% de visitants de fora les comarques gironines.