La Mostra Gastronòmica de la Garrotxa 2025 posa el focus en el formatge local
20/11/2025
L’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa presenta una nova edició de la Mostra Gastronòmica, que se celebrarà del 21 de novembre al 7 de desembre de 2025, amb una novetat destacada: la campanya se centra en un únic producte. Enguany, els protagonistes són els formatges elaborats a la Garrotxa, un sector que ha crescut notablement els darrers anys i que avui és un reflex del paisatge, la tradició ramadera i el talent artesà del territori.
La Mostra es desenvolupa en el marc de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025, un escenari que reforça el missatge de posar en valor els productes que identifiquen la cuina catalana.
Un plat amb formatge local a cada restaurant
Els restaurants participants oferiran durant la Mostra un plat destacat elaborat amb formatges garrotxins, identificant el productor i l’origen del producte. Aquesta acció vol reforçar el vincle entre cuina i territori, i alhora donar visibilitat a l’àmplia diversitat de formatges de vaca, ovella i cabra elaborats a la comarca.
A més, s’hi sumaran petites càpsules audiovisuals protagonitzades pels mateixos cuiners on explicaran la seva proposta gastronòmica.
Els productors, al centre
Per reforçar el relat de “La Garrotxa més formatgera”, la campanya inclourà un díptic amb tots els productors i una breu descripció de cada projecte. Entre els elaboradors de formatge hi ha:
Cal Vigatà, La Xiquella, Verd Clar, La Xauxa, Mas el Molí del Perer, Agrolàctics la Vall d’en Bas, El Pastor de Riudaura, Mas Farró, Mas Claperol, Mas La Coromina i Serra de Llancers.
Establiments participants
Aquest any formen part de la Mostra restaurants d’arreu de la comarca, entre ells: Mas Siubès, La Moixina, La Quinta Justa, Sant Miquel, La Perla, Ca la Matilde, L’Arcada de Fares, B-Crek Solfa, Can Morera, Hostal dels Ossos, Can Xel, L’Hostalet, Cal Sastre i Hostal del Sol.
Una campanya que suma territori
La Mostra Gastronòmica reafirma la voluntat del sector d’avançar cap a un model que connecti productors, cuiners i població local. Una manera d’explicar com la gastronomia és una porta d’entrada al territori i a les persones que el fan possible.